Embed HTML not available.
23
مارس

برپایی نمایشگاه لباس های نوستالژیک در بندر انزلی

فخری سادات هاشمی راد مدیر آموزشگاه جهان مد بندر انزلی و برگزار کننده نمایشگاه لباس‌های نوستالژیک ( نمایش مجموعه ای از لباس‌های کلاسیک دهه های ۳۰ تا ۵۰ خورشیدی ) در گفتگویی با برنا اظهار داشت :هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی نسل جدید با لباسهای ساده ، پوشیده و زیبای بانوان در گذشته می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فخری سادات هاشمی راد مدیر آموزشگاه خیاطی جهان مد گفت:  با ۲۲ سال سابقه آموزش خیاطی و ۳۵ سال سابقه دوخت ،از جوانی خلاقیت و هنر را دوست داشتم و تمامی دوره های رشته های هنری به جزء قالیبافی را طی کرده و مدارک آنان را اخذ نمودم .


بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص برپایی نمایشگاه لباس‌های نوستالژیک در بندر انزلی  افزود : چند سال پیش نمایشگاهی در محل حافظیه شهرداری بندر انزلی با عنوان ” خیاطی آسان در ۳۰ دقیقه ”  برگزار کردم که با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و مد نظر بنده بود که نمایشگاهی دیگری برگزار کنم که تا کنون در ایران با چنین عنوانی برپا نشده باشد و به ذهنم رسید که یک نمایشگاه نوستالژی مربوط به طرح های سال‌های قبل را برگزار کنم تا بچه های دهه ۷۰ و ۸۰ آگاه شوند که مادربزرگ های آنان چه لباس های زیبایی می پوشیدند.

هاشمی راد اضافه کرد: در طی یکسال پارچه های این لباسها را شخصا از سراسر ایران ، جداگانه تهیه کردم تا بتواند به لباس های زمان های گذشته شبیه باشد و تمام این لباسهایی که در اینجا مشاهده می کنید دوخت هنرجویان من است که همگی هنرجویان خلاق و علاقمندی هستند و همکاری زیادی با بنده انجام دادند.

هاشمی تصریح کرد :  تنها لباس دوخت اینجانب لباس صلح است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است .این نمایشگاه را به خاطر شهرم انزلی که بانوان هنرمند زیادی دارد و علاقمند هستند که جذب هنر شوند برگزار کردم و مطمئنا این نمایشگاه برای علاقمندان مفید خواهد بود.

وی در زمینه پوشش و لباس های قدیم انزلی گفت : لباس های قدیم بندر انزلی به دو نوع تقسیم می شده است یکی لباس های عرف شهری که برای ساکنین شهری بوده اما کسانی که در روستا زندگی می کردند لباس های تالشی و محلی خود را می پوشیدند که نمونه ای از این پوشش ها و لباس ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

حتی لباس های چین داری که خانم ها در روستا در منزل می پوشیدند نیز به همان شکل تهیه کرده و دوخته ایم .لباس های مختلفی که بانوان در شهر ، مهمانی و شب و روز ،لباس های مادر عروس و داماد در عروسی  استفاده می کردند بر اساس سالها و سبک آنها تهیه کردیم و توضیحات را آنها را درج کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد : هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا شدن نسل جدید با لباس های مادران و مادر بزرگ هاست که در عین سادگی و پوشیدگی بسیار زیبا و قشنگ بوده اند.

هاشمی اظهار داشت : این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۶ اسفند ماه جاری ادامه دارد و ان شاالله در هفته دوم فروردین ۱۴۰۲ نیز مجددا برگزار خواهد شد.

وی در خصوص این نمایشگاه گفت : لباس ها در ۳۰ مانکن در این نمایشگاه در معرض دید قرار دارد و علاوه بر این لباسهای دیگری نیز موجود است.

وی در پایان گفت : بانوان شمالی به هنرمند بودن در کشور مشهور هستند اما متاسفانه امکاناتی برای بروز و ظهور خلاقیت ها برای آنان وجود ندارد . متاسفانه حمایت مسوولین از چنین مباحثی کمرنگ است در برگزاری این نمایشگاه نیز بنده تلاش زیادی انجام دادم

مدیر آموزشگاه جهان مد در پایان گفت :امیدوارم که فضا و کارگاهی باشد که در آنجا بانوان هنرمند علی الخصوص بانوان سرپرست خانوار مشغول بکار شوند و هنرها را یاد بگیرند و نان آور خانواده باشند و دارای شغلی آبرومند شوند و در عین حال شغل مورد نظر موجب آرامش روح و روان آنان نیز شود.

گفتنی است نمایشگاه لباس‌های نوستالژیک ( نمایش مجموعه ای از لباس‌های کلاسیک دهه های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ خورشیدی ) از چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه جاری آغاز و تا روز جمعه ۲۶ اسفند ماه در ساختمان دادگستری قدیم انزلی واقع در میدان اصلی این شهر   دایر است.

همچنین ساعت بازدید از نمایشگاه صبح ها ساعت ۱۰ الی ۱۲ و عصرها ۱۶ الی ۲۰ می باشد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش بانوان
بندر انزلی

 

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۳۴۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

 

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی درمدرسه هدایت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در نخستین روزهای  سال جدید فرماندار شهرستان ارومیه به بازدید مدرسه تاریخی هدایت پرداخت .

عماری با  متولیان این مدرسه تاریخی که برای بازدید درهای خود را به روی مردم در ایام نوروزگشوده و هم چنین بازدید کنندگان و مسافرین حاضردر این بنای تاریخی   گفتگو کرد.

نمایشگاهی از محصولات صنایع دستی نیز در این محل دایر است .

مدرسه تاریخی هدایت از یادگاران دوران قاجاراست  ودر سالیان اخیر مورد مرمت قرار گرفته است.