Embed HTML not available.
22
آگوست

دوخت لباس فرم مدارس در خیاطی های غیرمجاز

این روزها و با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس همواره دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برای تامین مایحتاج سال تحصیلی جدید جنب‌وجوش خاصی دارند..


بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۹۰۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه بی‌لکه‌!

پاک‌کردن لکه روغن با صابون خشک، پودر بچه و نوشابه

صابون خشک این توانایی را دارد که لکه‌های چربی روی لباس را هم در خود حل کنند. پودر صابون را روی لکه بریزید و آن را به مدت ۳۰دقیقه یا بیشتر داخل آب خیس کرده و سپس آبکشی کنید. در صورت نیاز یک‌بار لباس را به روش معمول بشویید تا لکه روغنی به‌طور کامل از بین برود.
پودر بچه چربی موجود در بافت پارچه را جذب می‌کند، به محض این که لباس‌تان به لکه روغنی آلوده شد کمی از این پودر روی آن بریزید و ۲۰تا ۳۰دقیقه صبر کنید، سپس با برس پودر را از روی لباس پاک کرده و با روش معمول آن را بشویید.
​​​​​​​نوشابه گازدار کاربردهای زیادی در خانه‌داری ازجمله پاک‌کردن لکه‌های روغنی دارند. کوکاکولا را مستقیما روی لکه لباس بریزید و یکی دو ساعت صبر کنید تا لکه کاملا در آن خیس بخورد سپس لباس را بشورید.

آلوئه‌ورا
یک تکه ژل طبیعی آلوئه‌ورا را از برگ آن برش دهید یا از ژل‌های آماده شده موجود در بازار استفاده کنید. ابتدا محل لکه را با آب خیس کنید سپس ژل را روی آن بمالید. مطمئن شوید که تمام قسمت‌های لکه با ژل پوشیده شده و سپس آن را داخل ماشین لباسشویی یا با دست بشویید.

اسپری
حالت‌دهنده مو حاوی ترکیباتی است که ساختار مولکول‌های چربی را می‌شکنند و به پاک‌شدن لکه کمک می‌کنند. اسپری مو را از فاصله ۱۵ تا ۲۰‌سانتی‌متری بگیرید و روی محل لکه اسپری کنید تا خیس شود. سپس لباس را داخل ماشین لباسشویی یا با دست بشویید تا لکه‌ها پاک شوند.

از بین بردن لکه با گچ و شامپو
گچ سفید ساده می‌تواند با جذب چربی بین الیاف، لکه‌های چرب را از بین ببرد. گچ را محکم روی لکه بکشید تا به همه قسمت‌های آن نفوذ کند. ۱۵دقیقه صبر کنید و گچ‌ها را از روی لباس پاک کنید و به محض این که فرصت پیدا کردید لباس‌تان را با شوینده‌های معمولی بشویید. یک قطره شامپو روی محل لکه بریزید و با انگشت بمالید، به مدت ۵ تا ۱۰دقیقه صبر کنید. سپس لباس را داخل ماشین لباسشویی یا با دست به روش معمول بشویید و شاهد پاک شدن لکه‌های روغن باشید.

لباس را به خشکشویی ببرید

اگر لکه بزرگ‌تر و قدیمی‌تر از آن است که با این روش‌ها پاک شود یا لباس شما ارزشمندتر از آن است که بتوانید ریسک کرده و این روش‌ها را روی آن امتحان کنید بهتر است کار را به متخصص(خشکشویی) بسپارید کار لکه‌گیری و تمیز کردن لباس را به نحو احسن و بدون آسیب به لباس برای شما انجام دهد.